Pages

Sunday, February 15, 2009

mendengar lagu MATAHARI nyanyian agnes monica nie membuat kan aku terkenang kan kisah lama...
terasa kisah itu membuat ati aku ini bagai kan dicarik2..
terasa seperti cinta tak adil pada aku dan terasa seperti aku tak adil dengan wadi.. terus mengingati kisah lama yang semesti telah terkubur menjadi kan aku sedih yang teramat sangat..
tipu lah kalo kata aku dah lupa kan,aku akui sampai sekarang aku masih mampu mendengar kata2 hinaan itu..pandangan yang ingin memberitahu bahawa dia akan meninggal kan aku..
mata dan pandangan yang tiada lagi kasih sayang pada aku..saat itu aku tertanya apa salah aku... apa yang kurang lagi usaha aku untuk memahami dan membahagia kan dia...
aku tak harap dia membalas dengan harta or duit but cukup lah sekadar menyayangi aku..
mencintai dia yang terakhir menyebabkan aku rasa cinta tue takde untuk aku...
mencintai dia menyebabkan aku rasa tiada lelaki yang blh aku letak kan kepercayaan.
bertahun aku tutup pintu ati aku...
menjauhi cinta dan lelaki...
mati kan rasa cinta keras kan ati untuk cinta,kerana aku takut..
takut bila aku mencintai seorang lelaki,aku akan meluka kan ati dia..dan aku tak leh terima kalo lelaki yang aku cintai menghina aku lagi..
aku dah penat sebenar nya nak menjadi seperti yang mereka nak...menjadi orang lain..menjadi bukan diri ku...
dan sekarang aku rasa tak adil kalo aku nak menghukum wadi hanya kerana kisah aku yang lama...kisah yang tak pernah padam..ya mungkin aku harus akui wadi tetap lelaki dan mungkin lelaki nie tiada beza nya..dan aku tau dia dah cuba sedaya yang dia mampu untuk meyakin kan ku walaupun mungkin kadang kala kelakuan dia membuat kan aku sedih but aku harus berterima kasih kerana dia sanggup mengambil risiko untuk terus mencintai diri aku yang penuh dendam nie...
aku gembira dengan wadi,bahagia...
namun tipulah kalo aku nak kata yang rasa takut tue dah hilang..
aku hanya manusia biasa,manusia yang mempunyai segala rasa seperti manusia yang lain..
dan aku juga mengharap bahagia tue ada untuk ku..andai kata aku perlu usaha,aku akan laku kan jika itu mampu untuk buat orang yang menyayangi aku dan aku sayangi bahagia n gembira..

tertutup sudah
pintu,pintu hati ku
pernah dibuka waktu
hanya untuk mu
kini kau pergi dari hidup ku
ku harus rela kan mu
walau aku tak mau

berjuta warna pelangi di dalam hati
sejenak luluh bergening menjauh pergi
tak ada lagi cahaya suci
semua nada beranjak
aku terdiam sepi

dengar lah matahari ku
suara tangisan ku
ku bersedih kerana
panah cinta menusuk jantung ku

ucap kan matahari ku
puisi tentang hidup ku
tentang ku yang tak mampu
menakluk kan waktu...

ooohhh..
berjuta warna pelangi di dalam hati
sejenak luluh bergening menjauh pergi
tak ada lagi cahaya suci
semua nada beranjak
aku terdiam sepi...
aahhhhh..

dengar kan aku...
matahari ku...

dengar lah matahari ku
suara tangisan ku
ku bersedih kerana
panah cinta menusuk jantung ku

ohhhh....

No comments:

Post a Comment