Pages

Tuesday, January 13, 2009

ari nie aku bercerita dengan bad...bermacam2 cerita yang kami kongsi..
kisah hidup dia dan cerita hidup ku... apa yang aku perhati kan untk kekawan aku yang umur nya mencapai 28 dan keatas,akan menjadi matang or sebalik nya...kebanyaknya dah bersedia untuk melangkah ke alam yang lebih baik... sama ada kearah yang lebih baik n tanggungjawab yang lebih besar or mungkin masih ada yang mencari ke mana langkah kaki harus pergi...
aku masih cuba untuk mengerti bagaimana lelaki berpikir...tapi apa yang pasti lelaki nie kalo suruh di pilih antara kawan mungkin peratus nya 60:40...
bg aku selama aku bersama wadi (hampir 8 bulan) dia mungkin melebih kan aku dalam semua hal,but jika keadaan terdesak dimana dia harus wat pilihan,dia akan melebihkan kekwan dia tanpa meninggalkan aku...
sebenarnya aku serba salah sbb aku tau selama dia dengan aku,dia dah jarang untuk luang kan masa dengan kawan2 dia... aku tak menghalang but pada yang sama aku takde lah minat sangat nak join aktiviti mereka,knp ya..aku pun tak tau...aku cuba melibatkan diri dan aku rasa ada jurang antara aku dan kekawan dia..sumting yang aku takleh lupa kan mungkin perbuatan or kata2... susah jadi seorang yang pendendam nie kerana kita akan ingat setiap kata2 or perbuatan yang telah membuat diri kita terasa...hahaha...sensetifkan aku nie...
sejarah hidup aku mengajar aku yang setiap kita terima harus lah di balas...hmmm....

aku tak berapa suka keadaan aku sekarang nie... semakin meningkat usia aku semakin berbeza aku rasa diri aku nie...mcm terlalu lain...aku dah tak percaya sangat pada orang dan yang penting aku dah tak pegang prinsip aku yang dulu...
jika aku tak suka sesorang,aku akan wat mereka membenci diri aku...bukan secara sengaja but aku memanipulasi kan keadaan..
sekarang nie,aku nak cari satu kehidupan yang tak terlalu serba salah dan pk orang lain sebenarnya...
dari apa yang aku lihat,manusia zaman sekarang nie sentiasa hidup dengan ego dan terasa diri mereka terlalu bgs tetapi hakikat nya apa yang ada pada diri mereka adalah kosong,takde apa2..mereka tak maju kemana pun...hanya di takuk yang lama untuk jangka masa yang lama... dan yang beru melangkah takpernah rasa ingin memberi diri untuk mencuba...pelik kan manusia nie sentiasa cuba melepaskan peluang yang mereka ada...kemudian menyesal...!

No comments:

Post a Comment