Pages

Friday, January 9, 2009

aku dan...


aku ingin luahkan tapi tiada yang sudi mendengar..
aku ingin menangis tapi tiada yang sudi berkongsi kesedihan ku..
aku ingin berkongsi rasa gembira ku tapi tiada yang sudi menemani ku
aku ingin melangkah pergi dan aku tahu tiada orang yang akan menghalang ku..

aku ingin mencari tetapi aku tak menjumpai
aku ingin memahami tapi aku gagal mengerti
aku ingin menyayangi tetapi tiada yang sudi
aku ingin melangkah pergi dan aku tau mereka tak peduli

aku sering berbicara pada diri
sering bertanya pada hati
untuk apa aku terus berada disini
demi siapa untk aku terus mengerti
dan kenapa aku tidak belajari
yang hakikatnya hidup ini tak seindah mimpi..
hidup ini tiada heppy ending

aku tanya pada cinta..
adakan ruang waktu untuk aku belajar dan mengerti
aku bertanya pada sayang..
adakah ruang untuk aku menikmati dan menilai
aku bertanya hidup
wujup kah insan yang sentiasa sudi menghargai diri ku..
dan kini aku mengerti,
bahawa kita tak kan selalu dapat apa yang kita inginkan...

No comments:

Post a Comment