Pages

Saturday, June 20, 2009

majlis nikah ku...

salam

060609...satu tarikh dimana aku selamat menjadi isteri orang (dah kawin dah) bukan bujang lagi...alhamdullilah sepanjang tempoh majlis tue semua nyer berjalan lancar...
yamour tiba pada masa nyer,aku pun tiba pada masa nyer dan abah pun tiba masanyer...
bg pihak aku,hanya kak ila dan family dia yang menjadi peneman...dan tukang makeup ialah kak ila dan kak lang (kakak angkat kak ila...)sebelah wadi lak ayoh nyer,abe har n pakcik dia...abah datang naik bas... aku nikah kat masjid JOHAN SETIA,di nikah kan oleh en.azman di saksi kan pakcik buang (dia nie dulu ajar aku mengaji)
lawak nyer masa aku dah bersedia untuk majlis tue,aku tegur lah pakcik buang...dia pun terkejut tengok aku...antara dialog perbualan kami..

aku : uncle buang
p.c buang : eh...ko wat pe kat sini
aku : nak nikah lah...
p.c buang : bukan ker ko dah kawin?
aku : belum lah...,nie baru nak nikah
senyap kejap dia tanya balik
p.c buang: yang ko pakai lelawa nie teman kan orang nikah ker?
aku : pakcik..saya lah yang nak nikah tue...
p.c buang : hahahahah ye ker...aku jadi saksi untuk ko lah nie....
aku : ye lah pakcik...


dan yang paling best masa nak akad nikah tue,tok kadi yang tershashul...dia lak terima nikah huhuhu...dan dengan sekali lafaz sahaja,aku sah jadi milik wadi....dan sekali lagi tok kadi tanpa perlu bertanya pada saksi terus mengesahkan akad nikah tersebut...
yang aku tau,pada ari tersebut,cik azman tue cukup seronok nak nikah kan kami...senyum dan senang jer urusan dia dengan kami...ringkas tapi bermakna pada aku..
mmg aku nak kawin awal but takdelah seawal ini...dan yang membuat aku nangis pada ari nikah bukan lah sbb kerana akad sbb takde sorang pun famili aku yang datang..mak orang lain yang peluk aku,bukan mak aku sendiri...terima kasih mak (mak kak ila) sebb sentiasa bg kata2 semangat kat ecah...sampai sekrang nie aku masih lagi rasa sedih nyer...hanya ALLAH sahaja yang tau..dan aku tau aku jatuh sakit pun sbb aku terlalu makan ati dan penat....thanks kepada semua yang membantu aku untuk majlis akad nikah ya...
thanks..
salam...

No comments:

Post a Comment