Pages

Tuesday, January 20, 2009

salam...
ari nie aku ada sesuatu yang bermain kat dalam pikiran aku nie...
dari aku bangun hinggalah aku sampai ke opis,aku sentiasa pk kan pekara tue... sesuatu yang ingin aku luahkan kat sini..
bila aku aksiden pada dua tahun yang lepas,aku pk yang aku dah blh lepas kan kenangan tue pergi..but ternyata rasa takut tue masih lagi mengekori aku...
kenangan tue masih segar dan aku masih blh rasa kan mcm mana aku perlu berpikir dengan pantas sekaligus wat keputusan untuk pasti kan orang yang aku sayang selamat...
bila g genting ari tue,mmg ada yang mempersolkan knp aku takut naik roller coster,sbb nya cara benda tue bergerak sama lah dengan keadaan aku bila aku harus melintasi longkang yang besar,merempuh pagar dan mengelak pokok kelapa sawit! tapi aku bersukur sbb masa tue aku bawak storm kalo aku bawak kete buatan malaysia agak nya mcm mana lah keadaan aku sekarang...
tipu lah kalo kata aku tak seram bawak kete lagi,but fobia tue kita sendiri yang kna atasi...
dan bila aku eksiden moto lak,aku dah tak rasa apa dah..aku dah tak pk diri aku,apa yang aku pk ialah moto aku...
hidup nie tak sama mcm dalam drama...but apa yang ada dalam drama tue blh gak diambil sebagai iktibar...apa yang aku blh cakap berdasar kan pengalaman ialah,bila dalam keadaan luar kawalan kita jangan panik...
macam mana nak didik diri supaya tak panik ialah bermula dari kehidupan harian..
sebenarnya masa aku aksiden kete dulu,aku tertidur n aku terkejut,jadi bila dah terkejut secara automatik nya aku pusing kan stering ke kiri dan aku mengelak penanda jalan,lepas penanda jalan tue ada sebuah longkang yang berbentuk V n luas nya blh muat kan storm sebiji..kete tue dah hampir terbalik dimana tayar sebelah aku dah terangkat,jadi aku pk kalo aku tak tekan minyak dan pusing kan stering ke kanan mak aku akan terkorban,jadi aku pun wat apa yang aku pk menyebabkan kete tue terbang dan merempuh pagar.masa tue aku berharap bila aku dah merempuh pagar yang kete tue akan berhenti but dia terus berjalan dan lepas pagar tue ada berderet pokok kelapa sawit dan mmg aku hampir nak langgar but aku pk lagi kalo aku tak ngelak pokok nie,aku lak yang akan mati jadi aku mengelak...dengar n baca mcm tak logik but itulah yang aku wat hanya kerana aku nak mak aku selamat dan sbb tue lah aku tak suka bawak kete auto...
sbb nya bila kita tekan brek pun dia tetap berjalan,lain lah kalo kete manual,kalo kita tekan brek mengejut secara automatik nya akan mati enjin...
but sekarang aku dh ada kete n moto sendiri...aku masih lagi cuba hapus kan fobia aku...aku sentiasa berlajar dari pengalaman yang dulu...cuma hidup nie kita tak blh nak jangka apa yang akan berlaku...

No comments:

Post a Comment