Pages

Tuesday, January 6, 2009

GENTING HINGLAND....

5 & 6 lepas families ties wat program "terjah genting",,,satu programe yang menarik sebenarnya tapi aku taknak pergi sebenar,tetapi setelah pelbagai usaha yang dilaku kan oleh baby besar,ila dan naz akhir nya aku sampai gak kat sana... dan itulah kali pertama aku bawak kete naik kesana,tue pun terpaksa gak,kerana kete kabel tengah di service,kecewa lah teramat sbb baru berangan nak tangkap pic bebanyak sepanjang perjalan..hmmm..tapi oklah sekurang2nya aku dapat gak merasa satu cabaran baru sepanjang aku drive naik ke atas tue...
semangat kami gerak awal tau,alih2 yang lain lambat sebb bas bertolak lambat,takleh lah nak salah kan sesiapa kan..jadi dengan masa yang menunggu mencecah 4 jam lebih tue kami makan dan pusing2..
berkata mengenai makan..kami berlima kongsi membeli barang untuk dimasak dan di bwak ke genting...agak menjimatkan gak lah.. dan yang kelakar nya,konon aku nak masak mihoon goreng,jadi aku dan wadi bangunlah awal,tugas dia goreng sayur,tapi rasa nya dia enjoy or terlebih semangat kot untuk memasak,jadi dia msak semua sekali,dan bila bebudak nie makan,mereka tak percaya wadi yang masak... sedap...
but ada sesuatue yang tak best berlaku kat sana....
begini citer nya,masa achap sampai lebih kurang kol 1 kot,g reg kat theme park hotel dan masa g first world hotel untuk reg kan bilik roshie,aku n wadi tak ikut kerana kami tak jangka yang mereka akan pergi makan...dan msa tue kami tak assume yang bebudak lain dah sampai,jadi kami tunggu lama gak lah kat hotel theme park,then aku call naz tanya knp lama sangat,dan mereka bgtau yang diorang g makan..jadi kami decided lah nak tunggu kan dalam kete kerana aku mengaku yang kami penat dan mengantuk lagi..dan aku tak sangka lak pilihan untuk tunggu kat kete tu menyebab kan ADAWIYAH blh perli,kata nya takde semangat team. masa aku dengar benda nie disampai kan kat telinga aku rasa mcam panas dan bengang sangat..
dia tau tak berapa lama kami tunggu diorang kat situ sehingga diorang sampai... kata2 dia menyebabkan aku takde mood dah sebenarnya,rasa mcm nak start kete then balik,kalo tak kerana wadi n kekawan aku yang lain,mmg dah lama aku angkat kaki...
nak tau knp panas,sbb dah janji akan bergerak dari kl sentral 830pg,so kami yang naik kete sendiri nak pacntual sangat gerak pepagi kerana taknak terlewat,nasib baiklah diorang yang lambat tue naik bas kalo naik kete sendiri,dah berbakul2 aku perli balik tau...
nasib baik satu ari jer...kalo berhari2 tak tau lah...
k lah nak balik dulu...
daaaaa....

No comments:

Post a Comment